БЕЗПАЛОВА ОКСАНА ВОЛОДИМИРІВНА

СОЦІАЛЬНИЙ ПЕДАГОГ

Міловської гімназії Міловської районної ради Луганської області

соц.пед.

ОСВІТА – ПОВНА ВИЩА

СТАЖ РОБОТИ – 12 РОКІВ

НА ПОСАДІ СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА – 10 РОКІВ

Проблема, над якою працюю:

«Правова освіта учня, як необхідний фактор формування життєво-компетентної особистості, яка успішно реалізується в соціумі як громадянин»

Основною метою діяльності є створення умов соціально-психологічного комфорту і безпеки дитини, задоволення її потреб за допомогою соціальних, психологічних, педагогічних механізмів попередження негативних явищ у родині, школі, близькому оточення тощо. Діяльність націлена на створення умов, необхідних для повної соціалізації конкретної особистості та вихованні психічно зрілої особистості.

ПРОФЕСІЙНІ ФУНКЦІЇ СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА

Соціальний педагог у своїй діяльності виконує такі функції:
- діагностичну:

вивчає та оцінює особливості діяльності і розвитку учнів (вихованців), мікроколективу (класу чи референтної групи), шкільного колективу в цілому, неформальних молодіжних обєднань; досліджує спрямованість впливу мікросередовища, особливостей сім¢ї та сімейного виховання, позитивного виховного потенціалу в мікрорайоні та джерела негативного впливу на дітей та підлітків;

- прогностичну:

прогнозує на основі спостережень та досліджень посилення негативних чи позитивних сторін соціальної ситуації, що впливає на розвиток особистості учня чи групи; прогнозує результати навчально-виховного процесу з урахуванням найважливіших факторів становлення особистості;

- консультативну:

дає рекомендації (поради) учням, батькам, вчителям та іншим особам з питань соціальної педагогіки; надає необхідну консультативну соціально-педагогічну допомогу дитячим, молодіжним об¢єднанням, дітям, підліткам, які потребують піклування чи знаходяться у складних життєвих обставинах;

- захисну:

забезпечує дотримання норм охорони та захисту прав дітей і підлітків, представляє їхні інтереси у різноманітних інстанціях (служби у справах неповнолітніх, міліції, суди тощо);

- профілактичну:

переконує учнів в доцільності соціально значимих норм та правил поведінки, ведення здорового способу життя, сприяє попередженню негативних явищ в учнівському середовищі;

- соціально-перетворювальну:

надає соціальні послуги, спрямовані на задоволення соціальних потреб учнівської молоді; здійснює соціально-педагогічний супровід навчально-виховного процесу, соціально-педагогічний патронаж соціально-незахищених категорій дітей; сприяє соціальному і професійному визначенню особистості, дбає про професійне самовизначення та соціальну адаптацію молоді;

- організаційну:

координує діяльність та взаємодію усіх суб’єктів соціального виховання; сприяє соціально корисній діяльності дітей і підлітків; формує демократичну систему взаємостосунків в підлітковому середовищі, а також серед дітей і дорослих.

Основними напрямками діяльності соціального педагога є:

Організація взаємодії учнів, учителів, батьків у системі "людина-людина”, "людина-організація”, "людина-соціум”.

Організація отримання діагностичних відомостей про учнів школи.

Прогнозування процесу виховання із врахуванням найважливіших факторів розвитку особистості.

Організація заходів превентивного напрямку.

Захист прав та інтересів учнівської молоді.

КЛАСИФІКАЦІЯ ОСНОВНИХ МЕТОДІВ, ЯКІ ВИКОРИСТОВУЮТЬСЯ СОЦІАЛЬНИМ ПЕДАГОГОМ

Соціальні методиПсихологічні методи Педагогічні методи
Методи соціальної діагностики
• інтерв'ю
• моніторинг
• соціологічне опитування
• експертна оцінка
• експертний прогноз
• біографічний метод

Методи соціальної профілактики
• превентивний метод
• соціальна терапія
• соціодрама
• група підтримки

Методи соціального контролю
• соціальний нагляд
• соціальна опіка
• соціально-медичний догляд
• соціальне обслуговування

Методи соціальної реабілітації
• працетерапія
• зміни у статусі
• групова терапія
• кризова інтервенція

Соціально-економічні методи
• метод пільг
• метод компенсацій
• соціальний патронаж
• медичний патронаж
• соціально-економічні санкції

Організаційно-розпоряджувальні методи
• регламентування
• нормування
• інструктування
• критика
• контроль і перевірка виконання
Психодіагностичні методи
• тести інтелекту і здібностей
• особистісні опитувальники
• тести досягнень
• проективні тести
• малюночні тести
• соціометрія

Психокорекційні методи
• психогімнастика
• ігрова корекція
• ігротерапія
• арт-терапія
• діагностичний навчаючий експеримент
• соціально-психологічний тренінг
• тренінг поведінки

Методи психологічного консультування
• емпатичне слухання
• інтерпретація
• ідентифікація
• фасилітація
• висування гіпотез

Методи психотерапії
• сугестія
• самонавіювання
• раціоналізація
• психоаналіз
• транзактний аналіз
• групова терапія
• поведінкова терапія
• сімейна психотерапія
Організаційні методи
• педагогічний експеримент
• педагогічна діагностика
• педагогічне спостереження
• природній експеримент

Методи навчання
• словесні (розповідь, пояснення, бесіда, дискусія, лекція)
• наочні (демонстрація, ілюстрація, робота з книгою)
• практичні (вправи, лабораторні і практичні роботи, дидактичні ігри, творчі завдання, проблемні ситуації)

Методи виховання
• позитивний приклад
• переконання
• привчання
• заохочення і покарання
• навіювання
• вправність
• перспектива
• гра
• довіра
• організація успіху
самовиховання
Кiлькiсть переглядiв: 840

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.